Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar alla stora kreditkort inklusive VISA, MasterCard och American Express, samt banköverföringar, Paypal, Western Union och personliga checkar (i US-dollar eller euro).
I vilken valuta kommer ni att debitera mig?
Du kommer att debiteras i euro (EUR). Din kreditkortsföretag bestämmer växelkursen den dag din beställning gjordes. Avgiften på ditt kreditkortsutdrag kan skilja sig något från avgiften som visas på vår webbplats på grund av dagliga fluktuationer i valutakurser eller kreditkortsföretagens policy.
Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar till 244 länder över hela världen via DHL Express.
Vad kostar frakten?
Priset som tas ut för frakten av din beställning baseras på vikten/volymen av dina produkter och din plats. Innan den slutliga kassasidan kommer du att se vad kostnaden för frakten kommer att vara, och du kommer att ha chansen att inte genomföra din beställning om du så önskar.
Kommer ni att meddela mig när min beställning skickas?
Vid leverans kommer du att få en bekräftelse via e-post med ett DHL-spårningsnummer. Vi kommer också att hålla dig informerad via e-post om framstegen för ditt paket varje steg på vägen, från det att vi skickar din beställning tills den slutliga leveransen.
Kan ni garantera en leveranstid?
Även om vi inte kan garantera en specifik leveranstid på den begärda leveransdagen. Vänligen läs igenom våra Fraktsatser och villkor för mer information.
Var är min beställning och när kommer den att levereras?
Vänligen kontrollera DHL-spårningsinformationen som skickats till dig vid leverans. Vi kommer också att hålla dig informerad via e-post om framstegen för ditt paket varje steg på vägen från det att vi skickar din beställning tills den slutliga leveransen.
Kan ni tillhandahålla ett leveransbevis?
Ett leveranskvitto skickas till dig via e-post inom 3 timmar efter leverans med namnet på mottagaren och leveranstiden.
Levererar ni till hotell, sjukhus, företag osv.?
Absolut. Receptionen kommer att skriva under för paketet och meddela din mottagare.
Vad händer om mottagaren inte är tillgänglig vid leveranstidpunkten?
Om din presentmottagare inte är närvarande vid leveranstidspunkten kommer DHL automatiskt att leverera om följande arbetsdag. Om din mottagare fortfarande inte är närvarande nästa dag kommer DHL att lämna en lapp på dörren med paketets spårningsnummer och den lokala telefonnumret till närmaste DHL-ombud. Det blir upp till din presentmottagare att kontakta DHL och boka tid för leverans.
Levererar ni på helger?
Vår fraktförare DHL levererar inte på helger.
Har ni en fysisk butik?
Nej, vi har för närvarande inte några fysiska butiker. Du hittar oss uteslutande online.
Erbjuder ni rabattkuponger?
Nej, vi erbjuder inga rabattkuponger.
Kommer ni att hyra/sälja min personliga information?
Aldrig, vänligen läs igenom vår integritetspolicy.
Om du inte hittar svar på din fråga, vänligen kontakta oss.